Ali veste, kaj je huje od prejemanja nezaželene e-pošte? Da jo pošiljate sami, vendar ne zato, ker bi to želeli, temveč zaradi zlorabljenega e-poštnega predala. Slabo se boste počutili že v primeru osebnega e-računa, če pa bo ta povezan s poslom, bo še toliko slabše, saj bo pošiljanje ali posredovanje »spam« pošte s sumljivimi povezavami in škodljivimi priponkami negativno vplivalo na ugled vašega podjetja.
Če vas o masovnem pošiljanju nezaželene e-pošte še niso opozorili vaši prijatelji, znanci, stranke ali poslovni partnerji, pa ste bili o tem po vsej verjetnosti obveščeni z naše strani. Naš »anti-spam« varnostni sistem namreč ves čas spremlja delovanje strežnikov. V primeru zlonamernih aktivnosti preverimo, kje je nastopila težava, in vas o tem obvestimo. Zelo pogosto gre za zlorabljen e-poštni predal, do katerega pride zaradi odtujenega gesla.
Kako pride do odtujitve gesla?
Spletni napadalci lahko do vašega gesla za e-pošto pridejo na vsaj tri različne načine:
1. Zaradi virusa na kateri izmed naprav (računalnik, tablica, telefon), ki jo uporabljate za dostop do svojega paketa gostovanja. Najpogostejši razlogi za to so:
- neposodobljen operacijski sistem,
- neposodobljen antivirusni program,
- kompromiran program oziroma aplikacija (npr. ob prenosu s »torrent« strani).
2. Zaradi uporabe šibkega gesla, ki ga spletnim napadalcem s pomočjo avtomatiziranih skript ni težko ugotoviti.
3. Postali ste žrtev spletnega ribarjenja, kar pomeni, da ste kliknili na povezavo, ki vas je preusmerila na zlonamerno stran, na kateri ste nato pustili svoje podatke.
POMEMBNO: Poudariti je potrebno …
- da je do odtujitve gesla morda prišlo že dolgo časa nazaj, npr. pred nekaj tedni ali meseci, vendar je bil e-poštni predal zlorabljen šele sedaj.
- da je do virusa lahko prišlo zaradi uporabe nezavarovanega Wi-Fi omrežja (npr. v lokalu ali knjižnici) ali javno dostopnega računalnika, na katerega je bil nameščen virus.
Spam posredovalnik ali e-poštni filter
Če pride do zlorabe e-poštnega predala, v nekaterih primerih spletni virus ustvari posredovalnik ali e-poštni filter. Posredovalnik je lahko videti legitimen, čeprav je ustvarjen le za posredovanje nezaželene e-pošte.
V primeru, da je tudi na vašem e-poštnem predalu ustvarjen takšen SPAM posredovalnik, upoštevajte spodnje tri korake, da preprečite nadaljnje pošiljanje nezaželene pošte.
Kako ukrepati v primeru zlorabe e-pošte?
Ste ugotovili, da je bil vaš e-poštni predal zlorabljen? Da vaši »kontakti« prejemajo goro nezaželenih sporočil z zlonamernimi povezavami ali priponkami? Nikar se ne obotavljajte in storite naslednje:
1. Posodobite svoje naprave. Če na računalniku uporabljate operacijski sistem Windows, preverite, ali imate nameščene vse posodobitve. Poleg tega se prepričajte, da je posodobljen tudi antivirusni program (npr. Windows Defender). Enako velja za ostale naprave, s katerimi dostopate do paketa gostovanja.
2. Odstranite morebitne viruse. Z uporabo antivirusnega programa preverite, ali je na kateri izmed vaših naprav prisoten virus, trojanec ali druga zlonamerna programska oprema. Uporabite lahko katerega izmed brezplačnih programov, npr. Avast, Microsoft Security Essentials ali AVG Free. Preden nadaljujete z naslednjim korakom, se prepričajte, da so vaše naprave očiščene virusov.
3. Spremenite geslo za dostop do e-pošte. Geslo spremenite v nadzorni plošči cPanel – poiščite povezavo Email Accounts, kjer boste lahko zamenjali gesla vseh svojih e-poštnih predalov. Nastavite močna gesla, ki bodo poleg črk vključevala tudi številke in posebne znake. Če imate trenutno nastavljeno le eno geslo, ki ga uporabljate tudi za druge storitve, gesla hitro zamenjajte tudi tam.
Prav tako ne bo odveč, da o možnosti poslanega zlonamernega e-sporočila obvestite osebe na svojem seznamu kontaktov. S tem boste zmanjšali možnost, da bi kdo od prejemnikov kliknil na povezavo ali odprl priponko, hkrati pa bo širjenje spletnega virusa zaustavljeno hitreje.