Pri 99 % spletnih projektov, ki se jih boste lotili, je domena eden izmed najpomembnejših elementov. V večini primerov se boste morali odločiti za dobro ime domene, pa naj gre za postavitev spletne strani za podjetje, nov blog ali selitev vaše trgovine na internet.
V današnjem prispevku smo pripravili 12 nasvetov za izbiro prave domene.
1. Pripravite seznam ključnih besed
Ko začnete z iskanjem imena za svojo domeno, vam pomaga, če si izpišete nekaj ključnih besed in domenskih končnic, ki najbolje opišejo vašo spletno stran. Ko imate sestavljen seznam, lahko začnete ustvarjati kombinacije besed in končnic.
Če se na primer ukvarjate s prodajo koles, izberite besede in besedne zveze, kot so kolo, prodaja koles, prodajalna koles, kupim kolo, bicikel itn. Več kot imate variant, boljšo končno kombinacijo boste lahko našli.
Ali je vaša kombinacija besed še prosta, lahko preverite na Preveri.si.
2. Izberite unikatno domensko ime
Če bodo obiskovalci vašo spletno stran zamenjevali s popularnimi stranmi, ki so že na spletu, potem se vam ne obeta nič dobrega. Pazite tudi, da domena v primerjavi s konkurenco ne bo samo v množinski obliki (kolo – kolesa), črkovana narobe (koleaa) ali deljena, da bi bila drugačna od konkurenčne (prodajakoles.si – prodaja-koles.si).
Tipičen primer zamenljivosti spletne strani je gogle.com (namesto google.com), zato so pri Googlu zakupili tudi to domeno.
3. Osredotočite se na poznane domenske končnice
Če bo vaša domenska končnica .COM, .NET ali .SI, boste na dobri in varni poti. V kolikor nameravate resno zastaviti svojo spletno predstavitev, so preizkušene domenske končnice za vas najboljša rešitev.
Gre za dolgoročno rešitev, s katero boste krepili svojo spletno prepoznavnost. Večina spletnih uporabnikov še vedno najbolj zaupa uveljavljenim domenskim končnicam, ki so na trgu že vsaj 20 let.
Če vseeno želite bolj eksotično domeno, ki bi jo uporabili za spletno stran v angleškem jeziku, pa vam priporočamo registracijo tematske domene. S klikom na povezavo preverite našo bogato ponudbo!
4. Izberite enostavno domeno
V primeru, da domensko ime zahteva vsiljivo pozornost, na primer zaradi svoje dolžine, črkovanja ali uporabe neznanih besed ali fraz, boste izgubili ne samo pomemben del grajenja svoje spletne predstavitve, temveč tudi veliko potencialnih obiskovalcev.
Si predstavljate, da bi morali natipkati eno izmed naslednjih domen?
- http://www.thelongestdomainnameintheworldandthensomeandthensomemoreandmore.com/
- http://www.llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch.com/
Zagotovo nam ni treba posebej pojasnjevati, zakaj takšna izbira ni dobra.
5. Izberite lahko zapomljivo domeno
Še vedno velja pravilo, da je ustno izročilo najboljša reklama. Ime domene naj bo lahko zapomljivo, saj se bo s tem prepoznavnost vaše spletne strani širila tudi izven meja spleta.
Še enkrat si predstavljajte, kako bi bilo videti, če bi imeli eno izmed zgoraj omenjenih domen. Verjetno bi si jo tudi sami težko zapomnili, kaj šele vaši obiskovalci.
6. Izberite kratko ime domene
Kratka imena si je preprosto zapomniti in jih zapisati, poleg tega pa omogočajo lažjo oziroma hitrejšo prepoznavnost. S kratkim imenom boste obenem upoštevali tudi prejšnji dve pravili.
Na tem mestu velja opomniti, da registracija kratice ali okrajšave ponavadi ne predstavlja najboljše odločitve. Kdor ne bo vedel, kaj kratica pomeni, si bo domeno kljub njeni kratkosti vseeno težko zapomnil.
7. Uporabite orodje za izbiro domene
Uporabljajte spletna orodja, ki vam bodo pomagala pri izbiri domen in končnic. Na Preveri.si lahko preverite proste domene, na voljo pa je tudi ogromno tujih strani, na primer Domainr, Lean Domain Search, NameMesh in podobne.
Če nimate prave ideje, katero domensko ime bi registrirali, vam bodo našteta orodja zagotovo v veliko pomoč. Vzemite si čas in jih preizkusite!
8. Generično domeno uporabite v redkih primerih
Še ne dolgo nazaj so bile generične domene (to so tiste, ki v svojem imenu vsebujejo nek splošen zapis) najbolj priljubljena izbira – predvsem zaradi lažje visoke uvrstitve v iskalniku Google. Trendi so se spremenili in temu ni več tako.
Generična domena je dobra rešitev le, če želite na spletu predstaviti produkt ali storitev, ki se mora čim hitreje uveljaviti na trgu in hitro prodati. Za dolgoročno uspešno predstavitev na spletu pa je priporočljiva gradnja blagovne znamke. Tudi s primerno domeno, ki jo predstavlja.
Več o tem si lahko preberete v prispevku Generične VS “branded” domene.
9. Ne kršite avtorskih pravic in pravic blagovnih znamk
Ta napaka se pravzaprav ne pojavi prav pogosto, a če se, to lahko pomeni konec za vašo domeno in uspeh na spletu. Da se prepričate, da ne kršite pravic blagovnih znamk, lahko preverite na Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino s klikom na Znamke.
10. Zakupite več domen za svoje podjetje
V kolikor ste pripravljeni investirati v svojo spletno predstavitev, vam svetujemo, da zakupite več domenskih končnic. Če ste upoštevali 1. nasvet, imate zdaj že kar nekaj predlogov, ki jih lahko uporabite.
11. Izogibajte se vezajem in številkam
Če je le mogoče, jih ne uporabljajte. V tem primeru bo vaša domena namreč težje izgovorljiva in zaradi tega tudi težje zapomljiva. Tudi uvrščanje v Googlu je lahko posledično slabše in s tem spletni promet na vaši strani.
12. Ne iščite bližnjic v iskalnikih
Imena domen, ki se namerno nanašajo na čudne besedne izpeljanke, niso vedno najboljša izbira. Če se vaša spletna stran začne z B4…com, bodo obiskovalci mislili, da se vaše podjetje ali znamka imenuje B4… Sicer boste za tako besedno zvezo v iskalniku verjetno uvrščeni precej visoko, a to lahko slabo vpliva na vaše podjetje ali blagovno znamko.
Z upoštevanjem nasvetov za izbiro prave domene verjamemo, da boste našli primerno in uspešno domeno za svoje podjetje ali blagovno znamko. Če niste povsem prepričani, katera domena bi bila primerna za vas, nam lahko pišete na info@prasicek.si in z veseljem vam bomo svetovali.