Za predstavitev na spletu potrebujete spletno stran, gostovanje in domeno. A sama prisotnost na spletu ni dovolj, saj verjetno želite, da vašo stran obišče čim več obiskovalcev. K večji obiskanosti vam poleg kakovostno izdelane spletne strani, hitrega spletnega gostovanja in učinkovite optimizacije za iskalnike (ang. SEO) lahko bistveno pomaga tudi izbira ustrezne domene.
Najpogostejše napake pri izbiri domene
Ste vedeli, da pri izbiri domene lahko naredite nekaj napak, zaradi katerih bo vaša stran na spletu doživela manjši uspeh? V nadaljevanju vam predstavljamo tri najpogostejše.
1. Uporaba brezplačne poddomene
Če ste svojo spletno stran izdelali v enem od brezplačnih orodij, na primer WordPress, Wix ali Weebly, lahko uporabite tudi brezplačno poddomeno, ki je videti takole:
- vasa-spletna-stran.wordpress.com,
- vasa-spletna-stran.wix.com,
- vasa-spletna-stran.weebly.com.
Edina prednost takšne izbire je brezplačna poddomena. Prva negativna lastnost njene uporabe je, da med spletnimi obiskovalci deluje neprofesionalno. Druga slabost je, da z njeno uporabo delate reklamo orodju, kjer ste izdelali spletno stran. Tretja slabost pa je, da onemogoča uspešno grajenje blagovne znamke na spletu.
Glede na to, da lastno domeno lahko registrirate že za manj kot 10 € na leto, vam vsekakor svetujemo, da se zanjo odločite.
2. Kompleksna domena
V primeru domen velja pravilo manj je več, česar pa se veliko ljudi ne zaveda. Pomembno namreč je, da je domena preprosto zapomljiva. To dosežete tako, da izberete kratko domeno, ki ne vsebuje posebnih znakov in je lahko izgovorljiva.
V pomoč vam je lahko enostaven test. Če domeno poveste prijatelju po telefonu, ali jo lahko naslednji dan ponovi za vami in to brez napak? V primeru, da je odgovor da, potem ste po vsej verjetnosti na dobri poti do ustrezne domene.
3. Izbira napačne domenske končnice
Ste vedeli, da je na voljo več kot 1.000 domenskih končnic? Izbirate lahko med generičnimi, nacionalnimi in tematskimi. Če ciljate na obiskovalce iz točno določene države, je priporočljivo, da izberete nacionalno domeno.
Varno izbiro predstavlja tudi katera izmed najstarejših in najbolj popularnih generičnih domen (.COM, .NET). Odlično izbiro prav tako lahko predstavljajo tematske domenske končnice, ki uporabnikom takoj povedo, kakšna vsebina je na vaši strani. Takšne končnice so na primer .BLOG, .SHOP, .AGENCY, .CLUB, .STUDIO, .LIFE, .BIKE in številne druge.
Ključne besede ali blagovna znamka?
Še nekaj let nazaj je veljalo, da je uporaba ključnih besed v imenu domene najboljša izbira. S tem so uporabniki takoj vedeli, kakšna vsebina jih čaka na strani. Takšne domene je preferiral tudi iskalnik Google, saj jih je med rezultati iskanj uvrščal višje kot ostale domene.
A Google je spremenil iskalne logaritme, zaradi katerih se zdaj enako dobro uvrščajo strani, ki za ime domene uporabljajo blagovno znamko. Uporaba blagovne znamke prav tako pripomore k uspešnemu grajenju prepoznavnosti na spletu. Omogoča tudi širšo uporabo vsebin na spletni strani, ki jo lahko z uporabo ključnih besed hitro omejimo.
Če na primer registriramo domeno kopalniska-keramika.si, bodo spletni obiskovalci pričakovali, da jih bo na strani čakala samo vsebina s kopalniško keramiko. V primeru, da se osredotočimo na blagovno znamko in registriramo domeno keramika-jezersek.si, pa lahko na strani pišemo o katerikoli keramiki, dodatno pa še gradimo na svoji blagovni znamki.
Več o tem, kakšno ime domene izbrati, preberite v objavi Generične VS “branded” domene.
Poglejmo še nekaj primerov, kako slaba domena deluje v primerjavi z uspešno izbrano:
- vse-za-vas-vrt.com –> vrtnarstvo-mah.com
- mojsvetkosmatinckov.weebly.com –> kosmatincki.blog
- coctailbar-club-maitai –> maitai.club
- mize-in-omare.si –> mizarstvo-lesnik.si
Dodatne informacije o izbiri ustrezne domene si lahko preberete v objavi 12 nasvetov za izbiro prave domene. Ko boste našli tisto pravo, pa si oglejte naš cenik domen in registrirajte svojo, še preden jo registrira kdo drug.